turtwig

Alla inlägg under december 2010

Av ella carlsson & amanda holgersson - 27 december 2010 00:59

som lovat , här kommer bilder från min julafton! 

       jag och lillkusin Douglas            
jag och andra lillkusinen Frans   hehe      
jag och den tredje lillkusinen Ian
     Fridolf      tillbringade en hel del tid här!           

hörs imorn , puss /

Av ella carlsson & amanda holgersson - 26 december 2010 23:27

BESÖKSREKORD! 

tack , ni är bäst   

Av ella carlsson & amanda holgersson - 26 december 2010 21:06

kom precis hem från ett släktkalas i källby,  träffa alla,pratade, åt gott och spelade wii, jätte mysigt   


juste jag lovade ju er att berätta om vad Sweeney Todd handlade om,
Filmen handlar om Benjamin Barker,
en man som förlorat sin fru och sin dotter, 
när Domare Turpin, slängt honom i fängelse,
för att själv kunna få hans fru och dotter..
Benjamin Barker är tillbaka i London,
för att få ut sin hämnd över Mr Turpin.
Tillsammans med Mrs. Lovett, 
så tar han än en gång upp sina rakblad, 
för att bli den barberare han en gång varit.
Men denna gång tänker han inte bara raka folk, 
utan också döda dom som inte förtjänar att leva.
Dom döda kropparna kommer väl till pass för Mrs. Lovett,
när priset på kött i staden är högt.

Snart så blomstrar hennes pajaffär av människor,
som bara en trappa upp oxå kan få en fantastisk rakning,
som dom aldrig kommer att glömma..


man kan kalla den "musikal" , en sjukt bra film men en hemsk historia.



puss E

Av ella carlsson & amanda holgersson - 26 december 2010 13:37

BLOGGTEST FÖR TJEJER

Tio saker om ditt liv

1. Har du nånsin varit kär? yes
2. Tror du på kärlek? ja 
4. Har du någonsin blivit dumpad? ja
5. Har du någon gång dumpat någon? ja
6. Har du
 nånsin blivit kär i din bästa vän? nope
7. Har du nånsin gillat någon utan att tala om de för honom/henne ? ah
8. Är du rädd för att starta ett förhållande med någon? nejnej
9. Har du nånsin haft en hemlig beundrare ? haha ja!
10.Tror du på kärlek vid första ögonkastet? nae vet inte..


Tio saker: This or That
1. Kärlek eller pengar? kärlek
2. Vin eller öl ? hehe vin 
3. Dag eller natt ? dag
4. One night stand eller förhållande ? förhållande
5. Tv eller internet ? internet 
6. Pepsi eller cola ? cola
7. Vild fest eller romantisk hemmakväll?  fest ;>

8. Färgfoto eller svartvita ? har mest färg men de är skitfint med svartvit
9. Telefonkontakt eller face to face ? face to face
10. Bilddagboken eller myspace ? inget


"Har du nånsin"
1. Har du nånsin blivit upptäckt när du smitit ut ? har aldrig smitit ut? ;p
2. Har du nånsin viljat ta livet av någon? nej!
3. Har du nånsin gjort något du ångrar? ja
4. Har du hoppat bungy jump ? NEJ
5. Har du nånsin gjort slut ? ja 
6. Har du nånsin ätit en hel tårta ? nä
7. Har du nånsin önskat någon att göra sig riktigt illa? nej
8. Har du nånsin gått på bio ensam? nej
9. Har du nånsin tyckt att världen suger ? näjdå
10 snabba
1. Saknar du någon just nu ? ja..
2. Är du glad ? jadå :)
3. Är du fundersam ? ja
4. Är du uttråkad ? ne inte så
5. Är du tysk ? haha nej
7. Är du italienare ? nej
8. Är du fransk ? men nej?
9. Är dina föräldrar fortfarande gifta ? ja
10. Gillar du någon just nu? vet inte,


/amanda 

Av ella carlsson & amanda holgersson - 26 december 2010 01:16

sitter just nu och kollar på South Park, hihi jag älskar det programmet men nu är det reklam så jag gör som amanda gjorde häromdan och kör på med en bildbomb!
             
vissa bilder är gammla men aja det va dem jag hittade på min lilla bloggdator,   

btw, såg Sweeney Todd för ugnefär 1 timme sen, skit bra!
skriver lite mer om vad den handlar om imorn för nu är jag piss trött!    

amanda holgersson är en helt underbar vän och jag är glad att jag träffa henne! 

här har ni de julklappar jag fick i år. Är väldigt nöjd & glad    

Kakform som ser ut som en ros! (det hade jag önskat mig haha..)

   den är i silikon så man kan böja den och göra vad som helst typ haha    såhär ser den ut ungefär när den är som en kaka : 

 
Underkläder
   Presentkort för att ta ett till hål i örat!         Böcker   Presentkort Åhlens 200 :-   Örhängen i silver , tål inte "fake"   Sporttop    typ stickad klänning från HM  
på denna bilden har jag vikt upp den lite för den är lite för lång:
 
såhär lång är den egentligen:
   
 
 En superskön t-shirt från HM! 
den är lite kortare är vanliga tröjor men jag vet inte om man kan kalla de magtröja eller vad man säger ;p

   (det röda är långkalsonger, hehe)  
      

Och så har jag fått en fliströja men den hittar jag inte just nu.. 
hehe , bilder från julafton och även det där testet ella gjorde kommer upp imorn!
puss / A   

Av ella carlsson & amanda holgersson - 25 december 2010 21:07

hinner inte nu men imorn kommer alla bilder från julafton och mina julklappar! 
förlåt , puss /

Ovido - Quiz & Flashcards